OMP Autóház

4002 Debrecen, Balmazújvárosi út 38.

Telefon: 52/503-510

ISUZU – világelső a dízelmotorok gyártásában

Az Isuzu világelső a haszongépjárművekhez kapható dízelmotorok gyártásában, küldetésének tekinti a hatékony és nagyteljesítményű motorok tervezését.

Az Isuzu motorokat évtizedek óta számos különböző célra használják világszerte: a személygépkocsikkal kezdődően a haszongépjárművekig, a földmunkagépektől a nagyméretű dízel hajómotorokig, valamint az ipari emelőktől a villamos berendezésekig… Az így szerzett tapasztalatok az új Isuzu motorok tervezésénél kerülnek felhasználásra.

A változó geometriájú turbókompresszor teljesen új konstrukció, méreteinek optimalizálása mellett a teljes hatékonyságát sikerült megnövelni. A maximális teljesítmény elérése érdekében a kettős befecskendező rendszer alkalmazásával újraterveztük a kipufogógázok újrahasznosítását, mégpedig a jármű használatától függően. A hatékonyság növelésének érdekében a dugattyúk új kialakítást kaptak, a 4HK1 motor befecskendezőfúvóka-nyílásainak számát pedig megnöveltük. Mostantól fogva minden motor esetében 8 lyukú fúvókák kerülnek alkalmazásra.

Isuzu összes modelljében szilárdrészecske-szűrő (DPD) található a kipufogógázok megszűrésére. A szűrő tisztítása teljesen automatikus; szükség esetén a szűrő tisztítása a megfelelő gomb lenyomásával is elvégezhető, ennek előfeltétele, hogy a jármű le legyen állítva. Az új típusú DPD-szűrővel felszerelt változatok; ez a szűrő ugyanúgy működik, mint az előző modell, ám súlya alacsonyabb és nem igényel karbantartást.

Euro VI szabvány követelményeit teljesítő járműveknél a DPDszűrővel együtt az SCR-technológia (Selective Catalytic Reduction – szelektív katalitikus redukció) is alkalmazásra kerül, mely az AdBlue® keveréket használja a nitrogénoxid-kibocsátás csökkentésére. A rendszer úgy szabályozza automatikusan az AdBlue® befecskendezett mennyiségét, hogy az AdBlue® fogyasztás ne legyen magasabb, mint az üzemanyag-fogyasztás 2%-a. Az összes SCR-alkatrészt hűtőfolyadék temperálja, a motor kikapcsolása után pedig a fölösleges AdBlue® keverék a csőrendszerből visszagyűlik a tartályba. Az Isuzu az Euro VI-kompatibilis és SCR-rendszerrel szerelt járművek komplett választékát kínálja 3,5 t-tól 12 t teherbírásig. Az SCR-rendszer teljesen automatikus módon működik, csak az AdBlue® keverék feltöltése szükséges, mikor arra a fedélzeti számítógép figyelmeztet. Az SCR-rendszerrel felszerelt járművek magasabb hatásfokot biztosítanak minimális karbantartási igény mellett: ez az AdBlue®- szűrő cseréje, melyet 200 000 km-ként kell elvégezni.